вторник, януари 18, 2011

Жените имат по-често нарушения на щитовидната жлеза




Вашата щитовидна жлеза е малка жлеза в основата на врата, която произвежда два основни хормона - Т3 и Т4. Тези хормони контролират метаболизмът на тялото ви.

Жените са до над четири пъти по-уязвими към щитовидни нарушения отколкото мъжете. 10% от всички жени над 50 години имат някаква степен на дефицит на хормони в щитовидната жлеза. Нарушенията в щитовидната жлеза включват хипертиреоидизъм, хипотиреоидизъм, тироидни възли, тиреоидит и рак на щитовидната жлеза.



Хипертиреоидизмът, или преактивна щитовидна жлеза, означава, че вашата жлеза произвежда повече хормони, отколкото се нуждае тялото.
Заболяването на Грейв е най-честата причина за хипертиреоидизъм. Признаци за забързване на метаболизма са:

1. Намаляване теглото на тялото без разлика в приеманата храна.
2. Учестен сърдечен ритъм.
3. Паники.
4. Проблемно спане.
5. Увеличено изпотяване.
6. Отслабване на мускулите.
7. По-кратка менструация.
8. По-тънка кожа.
9. Необичайно ниски нива на холестерол.

Продължава...

Биоразградими стенти предотвратяват проблеми със сърцето

Кардиолози от Ченай успешно имплантираха разградими стенти, които се разтварят в тялото за две години. Биоразргадимите стенти, които са в последна фаза на медицински тестове, функционират като здрави кръвоносни съдове на мястото на увредените.

Екипът интеренционални кардиолози, воден от доктор Матю Самюъл и доктор Сай Сатиш от болниците Apolloo в Ченай, имлантирали стентите в двама пациенти. С това приключва последната фаза от тестовете на новите методи. Според докторите ако клиничните тестове покажат очакваните резултати, новите стенти ще заменят неразградимите.

Покритите с лекарства разградими стенти, изработени от Abbot Laboratories, се поставят зад артериите след като докторите разчистят блоковете в кръвоносният съд чрез балонна ангиопластика. За разлика от металните, които се използват до сега, новите стенти ще бъдат бавно разграждани от коронарните артерии.
Продължава...

сряда, декември 01, 2010

Кръгла маса "Морето - граница или врата. Връзка между хора и държави."

П Р О Г Р А М А

Колеж по туризъм – Бургас, Поливалентна зала

9.30 Регистрация
10.00 ОТКРИВАНЕ
10.10 Връчване на наградите от Конкурса „Моят Черноморски фар”
Пленарни доклади
10.30 Проф. д.и.н. Иван Маразов, НБУ-София
Митологичните морски завръщания през лабиринта.
10.50 Доц.д-р Маруся Любчева, Черноморски институт
Гражданите в политиките на сътрудничество в Черноморския регион.

Направление: Култура и социални аспекти в Черноморския регион.

11.10 – 13.00
Доклади
1. Проф. д.с.н. Веска Живкова, Институт по социология при БАН
Скритите лица на Свети Никола в коледната етика.
2. Доц. д.и.н. Диана Радойнова, Колеж по туризъм - Бургас
Черноморското крайбрежие в пътеписите на Петко Росен.

3. Проф. д.и.н. Рачко Попов,
Свети Никола - повелителят на морската шир: светец без граници.
4. Ст.н.с. ІІ ст. д-р Мирелла Дечева, Институт по фолклор и етнография Трансгранични морски ритуали. /Българската морска култура в постмодерността/.
5. Филип Вълков, Университет "Проф. д-р Асен Златаров" - Бургас
Фестивалът "Бургас и морето" в културната история на Бургас: минало, настояще и бъдещеКафе - пауза

Направление: Древна и съвременна митология, свързана с водата

6. Ирина Владимировна Грибанова, Южнославянский институт Киевского славистического университета
Ассоциативно-вербальное поле концепта "вода" в славянской языковой картине мира.

Направление: Черноморските страни – граници и съседства, туризъм.

13.30 – 16.00

7. Доц. дфн Мариана Парзулова, Факултет Обществени науки, Университет „Проф.д-р Асен Златаров” – Бургас
Българско присъствие в Крим по данни на езика и историята
8. д-р Братой Копринаров, Колеж по туризъм-Бургас
Устойчив туризъм - минало и/или бъдеще за Черноморския регион.
9. Стоил Георгиев, Колеж по туризъм – Бургас
Морската анимация като атракция за туристите по българското Черноморие.
10. Катя Георгиева, Васил Георгиев, Колеж по туризъм – Бургас
Експлоатация на пролетно-летните културни празници в Югоизточна България като туристически продукт. /Презентация на Наръчник, подготвен от специалисти в Колеж по туризъм- Бургас/.

Направление: Икономика и околна среда

11. Доц. Владимир Канев, Рисковете в Черно море от нефтени разливи. Анализ и оценка

12. Георги Бахчеванов , Черноморски институт - Бургас
Енергийна сигурност на Европейския съюз. Ролята на Турция


Съпътстваща програма:
от 18 часа в Колежа по туризъм-Бургас:
Представяне на монографията "Българските черноморски гърци. История и култура" на доц. д.и.н. Диана Радойнова от проф. д.и.н. Рачко Попов. Концерт на Дамски хор към дружеството за българо-гръцко приятелство – Бургас „Ангира”.

Изложба ученически рисунки от Конкурса „Моят Черноморски фар”, организиран от Черноморски институт – Бургас.

понеделник, май 10, 2010

КСК 2010: специалност Маркетинг

http://www.btu.bg/forum/read.php?29,3885

понеделник, март 15, 2010

Как да създадем предприемаческа ниша

Много хора са очаровани от самата идея за стартиране на собствен бизнес. Това, което трябва да се запитат е: могат ли да създадат нещо,което е ново на пазара? Ето шест съвета,които са полезни при създаването на бизнес ниша:

1. Изследвайте Вашият пазар.

Без значение какъв продукт или услуга ще предлагате трябва да разберете че: а) какъв е пазарът на Вашата стока/услуга, б) има ли търсене за Вашата стока/услуга, в) има ли конкуренция и какво можете да направите за да се разграничите от тази конкуренция. Много е важно да бъдете там, "където никой още не е стъпил".

2. Създайте си мото/мисия, което да Ви мотивира най-добре.

Те после ще представляват идентичността на марката Ви. С какво искате да бъде запомнен Вашият продукт? Мотото трябва да бъде късо и стегнато. Каквато и мисия да си изберете се придържайте към нея постоянно. Вашите мисия и мото са онези неща, които движат идентичността на марката Ви на пазара.


Повече на: http://htbi.org/sabitia-news-novini/business-novini/221-2010-03-15-13-34-44.html

Нова книга от Behance и 99%: „Реализиране на идеите”

Страстта ми, преди Behance, бе да разбера по-добре силите, чрез които идеите се релаизират. В един перфектен свят най-добрите идеи би трябвало да се реализират най-лесно. Или би трябвало да съществува връзка между качеството на една идея и възможността от нейната реализация. За съжаление това не е нашият случай.


Идеите не се случват, защото са добри или пък по случайност. Идеите се реализират от системи външни страни. Но кои са тези мистериозни „външни страни”? И защо определени екипи успяват да реализират идеите си? Прекарах изминалите четири години в разпитвайки подобни екипи как са успели.


Повече: http://htbi.org/sabitia-news-novini/business-novini/219-2010-03-14-09-08-22.html

Как да създаваме нови старт ъп идеи

Ако искате да започнете нов бизнес и работите по разни нови идеи Ви предлагам моите съвети. Не бъдете мълчаливи и стегнати. Създайте Гугъл таблица, в която да опишете всичките си идеи. Включете и идеите, за които само сте чували.


След това принтирайте тази таблица и я покажете на всеки умен човек, когото познавате. Разговаряйте с компании, предприемачи, инвеститори, потенциални клиенти. Ще се учудите колко много можете да научите от тях. Вероятността някой да се възползва от идеята Ви е почти нулева. Вероятността да узнаете кои идеи са добри и кои не и да ги развиете е много голяма.


Всеки от разговорите ще съдържа качества и шум. Отделянето на двете е изкуство. Ето някои инструменти, които разработих за да отделите качествената оценка от пълнежа:


Повече: http://htbi.org/sabitia-news-novini/business-novini/220-kak-da-syzdavame.html